آخرین اخبار
بیش از سه هزار خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون تعداد سه هزارو ۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲ هزارو ۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

علی خطیبی " روز سه شنبه در آیین بهره برداری از خوابگاه ۲۸ واحدی متاهلی دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت و تحویل دانشجویان متاهل شد.

معاون اداری ، مالی و توسعه منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات یادآورشد: این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، یکهزار واحد بود.

خطیبی ادامه داد: وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدف‌گذاری کرده است.

وی گفت: تعداد قابل توجه دانشجویان متاهل و نیز سیاست‌های کلان کشور مبنی بر جوان‌سازی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان، توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها را اهمیت ویژه بخشیده است.

خطیبی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های زندگی و تشویق به تشکیل خانواده و فرزندآوری، تمرکز بیشتر بر تحصیل و کاهش نرخ ترک تحصیل دانشجویان، جذب دانشجویان برجسته و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای نخبگان علمی از جمله مزایای توسعه این نوع خوابگاه‌ها است.

شناسه خبر : 15131
تاریخ : 1403/2/12 11:18:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ChPYng
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #خوابگاه #معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری #خوابگاه متاهلی #دانشگاه خلیج فارس #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.