آخرین اخبار
برخی از مدیران استانی در صنایع نفتی عسلویه فرش پهن کرده اند و به هر بهانه ای راهی این مناطق می شوند / شروع تامین منافع شخصی و یا سفرهایی برای پیگیری مطالبات مردمی؟
در خبرهایی که یکساله اخیر از عسلویه مخابره می شود، چنین استنباط می شود که برخی از مدیران استانی با سفرهای متعدد به عسلویه، اقدام به پهن کردن فرش در محل استقرار شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در این منطقه کرده‌اند.

این موضوع با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم و کارشناسان روبرو شده است.

برخی از مردم این سفرهای متوالی به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه را نشانه‌ای از شروع فرآیندهای شخصی و سوءاستفاده از موقعیت توسط این مدیران می‌دانند، آنها معتقدند که این مدیران به جای رسیدگی به امور مردم و حل مشکلات منطقه، به دنبال تامین منافع شخصی خود هستند و با پهن کردن فرش در این مکان‌ها به دنبال امتیازات ویژه از شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

چرا که اگر مبنا و معیار ایشان پیگیری مشکلات مردم جنوب استان می باشد، در بخشهای مختلف چهار شهرستان جنوبی از قابلیت بررسی و پیگیری برخوردار هستند و صرفا سفرهای متعدد از مرکز (بوشهر) به دفتر مدیران ارشد نفت، گاز و پتروشیمی نمی تواند مبنای پیگیری مشکلات عامه مردم داشته باشد

هر چند برخی دیگر معتقدند که این اقدامات ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. 

به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که این مدیران استانی برای رسیدگی به مشکلات و یا بازدید از پروژه‌های در حال اجرا در این منطقه به آنجا رفته باشند، اما پهن کردن فرش در آن مناطق (سفرهای بیش از حد) را نمی توان برای این مهمانان تلقی نمود.

با این حال، با توجه به سابقه سوءاستفاده برخی از مدیران از موقعیت خود، این نگرانی وجود دارد که این اقدامات نیز در همین راستا باشد، به همین دلیل، لازم است دلایل سفرهای متعدد این مدیران استانی مورد بررسی واقع گردد.

در نهایت، اینکه این اقدام چه معنایی دارد و آیا باید نگران آن بود یا نه، به شفافیت و صداقتی که از سوی مسئولان در این زمینه ارائه می‌شود، بستگی دارد. 

اگر مسئولان به طور شفاف و قانع‌کننده‌ای به این موضوع توضیح بدهند که چرا مدیران استانی از یک حوزه خاص و بی ارتباط با مناطق نفت، گاز و پتروشیمی مدام راهی این مناطق می گردند، می‌توان تا حدی از نگرانی‌ها کاست، اما اگر همچنان ابهاماتی در این زمینه وجود داشته باشد، این موضوع می‌تواند به سوءظن‌ها و نارضایتی‌های عمومی دامن بزند.

امیدواریم که مسئولان مربوطه با شفافیت و جدیت به این موضوع رسیدگی کنند و جلوی هرگونه سوءاستفاده احتمالی را بگیرند.

 
شناسه خبر : 15124
تاریخ : 1403/2/12 09:34:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/0JsWxK
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صنایع نفتی #عسلویه #منافع شخصی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.